2018/2019

 

Balatonfüredi Fekete István Speciális Általános Iskola

Tanév végi beszámoló

2018-2019-es tanév

 

  1. Helyzetelemzés:

 

Tanulóink létszáma október 1-jén 20 fő volt. 2018. október 17-én iskolánkba egy tanuló érkezett a Balatonfüredi Eötvös Loránd Általános Iskolából, első osztályba.

 

Csoportjaink létszáma, a gyerekek szociális helyzete:

 

2. 3. 4. osztály, 4. csoport

5. csoport

5. 6. osztály

1. 7. 8. osztály

osztályfőnök:

Szalainé Tóth Éva

Vaszily István

Hajdúné Babos Katalin

napközis nevelő:

Zsille Vanessa

Horváth Sándorné

Horváth Sándorné

létszám:

5 fő

7 fő+1 fő magántanuló

8 fő

bejáró tanulók száma:

3 fő

4 fő

4 fő

RGYVK-ban részesül:

1 fő

0 fő

1 fő

HH:

1 fő

0 fő

1 fő

tartós beteg:

2 fő

1 fő

0 fő

háromszori étkezők:

4 fő

5 fő

4 fő

csak ebédet igényel:

1 fő

2 fő

3 fő

ebédet nem igényelt:

0 fő

0 fő

1 fő

3 vagy több gyermekes

1 fő

2 fő

2 fő

nevelésbe vett

1 fő

0 fő

0 fő

 

Iskolánkban összevont osztályokban tanulnak a gyerek. A csoportok megszervezésekor igyekszünk arra figyelni, hogy a közel azonos életkorú gyermekek tanuljanak egy csoportban, a csoport létszáma közel azonos legyen, és a törvényi előírásokat,- hogy egy csoportban nem lehet több mint hármas összevonás- betartsuk.

Iskolánkban enyhe fokban értelmileg sérült gyerekek tanulnak. Integrálni tudunk értelmileg akadályozott diákokat. Jelenleg két középsúlyos gyermek tanul nálunk.

A gyerekek és a gyógypedagógusok munkáját két gyógypedagógiai asszisztens segíti. Szoros kapcsolat alakult ki közöttünk. Ebédeltetésben, gyermekek felügyeletében, programok megszervezésében, lebonyolításában, tanórák előkészítésében aktív szerepet vállaltak.

Szakos ellátottságunk 100%-os.

Tanév során személyi változás történt. Szekeres Sándor munkatársunk szeptember hónapban elhagyta iskolánkat. Az ő helyét, osztályfőnökségét Vaszily lstván vette át. A napközis feladatokat egy nyugdíjas kolléganő látta el, Horváth Sándorné, 10 órás heti munkaidőben.

Délután a tanulók két napközis csoportban dolgoznak. Az alsós és a felsős gyerekek egy-egy tanulócsoportot alkotnak. Az alsós gyermekek munkáját Zsille Vanessa, a felsősökét pedig Horváth Sándorné segíti, irányítja.

6 nyolcadikos tanuló fejezte be tanulmányait az idei tanévben. Egy fő a Pétfürdői Kolping Katolikus Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégiumban, 5-en pedig a Veszprémi SZC Gönczy Pál Szakközépiskolája és Szakiskolájában Tapolcán folytatják tankötelezettségüket.

Egy gyermek magántanulói státuszban van. Súlyos magatartási problémák miatt nem tudjuk őt osztályközösségbe beilleszteni. A gyermekpszichiáter a kontroll vizsgálata során romló állapotot diagnosztizált. Agresszív viselkedése, valótlan állításai miatt gyakran kerülünk kellemetlen helyzetbe. Veszélyes önmagára nézve, gyakran vannak dühkitörései, őrjöngései.

Heti 13 óra tanórai foglalkozásban és fejlesztésben részesül. Ezeket a feladatokat a következő gyógypedagógusok látják el.

 

Szalainé Tóth Éva

Hajdúné Babos Katalin

Zsille Vanessa

földrajz 1 óra

magyar nyelvtan 2 óra

fejlesztés 3 óra

történelem 1 óra

magyar irodalom 2 óra

 

természetismeret 1 óra

matematika 2 óra

 

 

fejlesztés 1 óra

 

 

Osztályozó vizsgát tett, ennek eredménye a következő:

Tantárgy

Érdemjegy

Matematika

közepes

Magyar nyelvtan

közepes

Magyar irodalom

elégséges

Történelem

elégséges

Földrajz

elégséges

Természetismeret

 

  1. Tárgyi feltételek:

 

Intézményünk 2012-ben alakult. Ekkor vehettük birtokunkba a felújított, kibővített iskolaépületünket. Iskolánk otthonos, barátságos, családias, tiszta, rendezett. Igyekszünk megóvni a berendezési tárgyakat. Vigyázunk a tisztaságra, törekszünk a felszerelések állagának megőrzésére.

3 tanteremmel, egy pici fejlesztő szobával, egy tanárival rendelkezünk. Eső, rossz idő esetén nincs megoldva a gyermekek elhelyezése. Nincs olyan helyünk, ahová a gyerekek ilyen esetben behúzódhatnának.

A Református Általános Iskola tornatermét, és az újonnan átadott tornacsarnokot használhatjuk testnevelés oktatására. 5 alkalommal diákjaink úszásoktatáson vettek részt.

Minden tanteremben van interaktív tábla.

Bekapcsolódtunk az EFPO-3.2.3-17 es pályázatba, melynek keretén belül 20 tablettel gazdagodott iskolánk informatikai eszköztára. A tabletekkel megfelelő színvonalú informatikai órákat tudunk tartani a tanítványainknak. A pályázat kiírásának megfelelően 3 kolléga vállalt megvalósító feladatot. Ők vállalták azt, hogy az adott tantárgy 40%-ban tankockát használnak a tanulók oktatása során. Ezt a vállalt feladatot teljesíteni is tudják.

 

  1. Az intézmény külső kapcsolatrendszere:

 

  1. Havi rendszerességgel tartott Szekeres Kornél Úr DADA órákat. A témák között szerepelt:
  • vagyonvédelem
  • tél veszélyei
  • nyár veszélyei
  • internetbiztonság
  • közlekedésbiztonsági szabályok gyalogosan, kerékpárosan
  • balesetmegelőzés az utakon
  • viselkedés és kommunikáció

A témák változatosak voltak, s azt szolgálták, hogy a tanulók sikeresen be tudjanak illeszkedni a társadalomba, felelősségteljes emberekké váljanak, valamint, hogy életüket biztonságosan, baleset nélkül tudják élni. A pedagógusok véleményére is nyitott volt, gördülékeny, harmonikus kapcsolat, együttműködés alakult ki.

  1. Iskolafogászat: évi két alkalommal vettek részt tanulóink iskolafogászati szűrésen.
  2. Gyermekvédelmi Szakszolgálat: Havi egy alkalommal esetmegbeszélésen vett részt kolléganőnk, Litkey Eszter. Egyéb eseteben telefonon vettük fel a szolgálat munkatársaival a kapcsolatot.
  3. Védőnő: Tisztasági vizsgálat rendszeres volt. A nyolcadikos tanulóknak felvilágosító óra tartására kértük fel.
  4. Iskolaorvos: gyermekek szűrővizsgálata megtörtént.
  5. Mikrocomp: rendszeresen ellenőrizte informatikai eszközeinket.
  6. Lipták Gábor Városi Könyvár: könyvtárlátogatáson vettek részt tanulóink, népmese napján könyvtári foglalkozást tartottak számukra.
  7. Pszichológus: 3 fő vette igénybe a pszichológusi megsegítést.

 

  1. Tanulmányi eredmények:

 

Az első osztályos tanuló a tanév végi követelményeket megfelelően teljesítette. Teljesítménye nagyon ingadozó, hullámzó volt. Hangulata nagyban befolyásolta munkájának eredményességét. Az ő munkáját a gyógypedagógusok mellett gyógypedagógiai asszisztens segítette. Szükség is volt az ő segítségadására, nélküle nem sikerült volna ezt az eredményt elérnünk. Magatartása is változó a fiúnak, gyakran minden ok nélkül sírva fakad. Sok idő telik el, amíg ismét munkára vehető. Figyelme könnyen elterelődik. Nagyon játékos, gyakran él fantáziavilágban. Érdeklődése szűk körű. Általános tájékozottsága gyenge. A mindennapi élethez szükséges ismeretei hiányosak.

 

 

 

Tanulmányi átlagok:

2.

oszt.

3. osztály

4. osztály

4. csoport

5. osztály

5. csoport

6. osztály

7. osztály

8. osztály

3.8

4.3

3.4

3.9

4.2

4.3

4.1

4.8

4.35

 

Bukás nem történt iskolánkban.

 

Hiányzások száma:

Igazolatlan hiányzás nem volt.

Hiányzás átlagai: nap/fő

2. 3. 4. osztály 4. csoport

5. 6. osztály 5. csoport

1. 7. 8. osztály

12

9

12

 

Az alsós gyermekeknél a szövegértés, illetve a matematikai ismeretek elsajátítása jelentett nehézséget a tanév során. A félévi matematikai elégtelen osztályzatot, azonban sikerült tanév végére kijavítani. A felsős gyerekek esetében nagyon sok a tanulós tantárgy, rendkívül nagy a tananyag. Alig jut idő az ismeretek begyakorlására, rögzítésére. Jóformán minden órán új anyaggal kell megismerkedniük. Sajnos a délutáni idő nem elég a házi feladatok megírására, az új tananyag megtanulására. Itt a matematika, történelem, természetismereti tárgyak megtanulása jelentett nehézséget.

Iskolánkban a lassabban, nehezebben tanuló gyermekek önálló órai munkáját, illetve annak a gyermeknek a munkáját, aki nem tud önállóan dolgozni, valamint az értelmileg akadályozott gyerekek tanulását szintén a gyógypedagógiai asszisztensek segítették a közvetett órákon. Ennek az eredménye meg is látszik, hiszen sokat fejlődtek a gyerekek, a napközis munkájuk is eredményesebb, az órákon is több feladattal tudnak boldogulni.

A kis létszám ellenére a gyógypedagógusok munkáját az összevonások nehezítik. Egy tanórára két-három fele kell készülni. A gyerekek képességei között, a munkához való hozzáállásuk, önállóságuk között is óriásiak a különbségek. A pedagógiai asszisztensek viszont jól tudják segíteni munkánkat.

 

  1. Megvalósított feladatok a tanév során:

 

Szeptember

Megtartottuk a tanévet indító szülői értekezletet

 

Bekapcsolódtunk a Boldogóra, boldogiskola programba (Szalainé Tóth Éva, Hajdúné Babos Katalin, Litkey Eszter)

 

Projektoktatás: Egészséges életmód a téma

 

Diáksport Nap

 

Reformkori szavalóverseny (Hajdúné Babos Katalin, Litkey Eszter)

 

Népmese napjáról megemlékeztünk, könyvtári foglalkozáson vett részt az alsó tagozatos közösség

Kozma Ildikó meseterapeutát hívtuk meg iskolánkba

 

Papírgyűjtés

Október

Az október 6-ai városi ünnepségen jelen voltunk

 

A Balaton veszélyei- biztonsággal a nyílt vízen előadást hallgattuk meg Balatonfüred Város Önkormányzata és az Arácsért Alapítvány közreműködésével

 

Zene világnapja (Vaszily István)

 

Állatok világnapja (Németh Szilvia)

 

Méltó módon megemlékeztünk október 23-áról

 

Pályaorientációs délutánt szerveztünk a továbbtanulás előtt álló gyerekek és szüleik számára

 

Hebe Kft. pályázata: Mindent a kutyákról  (Németh Szilvia, Hajdúné Babos Katalin, Litkey Eszter)

November

Nyílt napot tartott Szalainé Tóth Éva

 

Egészségnap szervezése, lebonyolítása

 

Karácsonyi vásárra készülés

December

Mikulásváró nap: Dr. Szalai Gábor közreműködésével

 

Karácsonyi ünnepség

 

Eötvös Általános Iskola pályázata: Mikulás (Szalainé Tóth Éva, Zsille Vanessa,)- különdíjat kaptak a gyerekek

 

Hebe Kft. által szervezett pályázatokba bekapcsolódtunk: Kiskarácsony, Karácsonyra várva (Szalainé Tóth Éva, Zsille Vanessa, Hajdúné Babos Katalin, Litkey Eszter, Németh Szilvia)

A Karácsonyra várva pályázaton a részt vevő gyerekek második helyezettek lettek.

Január

Az első félév zárása

 

Félévi értekezlet

 

Vendégségben Vaszarynál

Február

Szülői értekezlet

 

Farsang

 

Továbbtanulási lapok kitöltése

Március

Projekt: Rovarok témakör

 

Március 15-ei ünnepség (Litkey Eszter, Horváth Sándorné)

 

Rajzpályázat Balatonfüredi rendőrkapitányság szervezésében „A mobil várhat!” (Vaszily István, Németh Szilvia)

 

Vendégségben Vaszarynál

 

Eötvös Általános Iskola Somvirág pályázata (Szalainé Tóth Éva, Zsille Vanessa, Hajdúné Babos Katalin)- különdíjban részesültek diákjaink

Április

Anyák napi műsor összeállítása

 

Magyar nyelv hete (Hajdúné Babos Katalin)

 

Rajzpályázat „Füreden otthon vagyunk! Voluntas Egyesület által hirdetett (Zsille Vanessa, Hajdúné Babos Katalin, Vaszily István)

Május

Anyák napi ünnepség

 

Hebe Kft. által meghirdetett pályázat Mi fán terem? (Németh Szilvia, Hajdúné Babos Katalin) 7. helyezést értek el a gyerekek

Keltegető, mindent a tavaszról (Zsille Vanessa, Szalainé Tóth Éva) 10 helyezést értek el a tanulók

 

Szavalóverseny intézményünkben

 

Papírgyűjtés

 

Lipták Gábor Városi Könyvtár Fehér Klára olvasóversenyt hirdetett (Zsille Vanessa)

 

A „Zölden jobb!” naphoz csatlakoztunk

Június

Tanulmányi kirándulások lebonyolítása

 

Vitorlázás Fövenyesen

 

Ballagás

 

Kirándulás a Koloska-völgybe

 

A tanév elején kiemelkedő célként, feladatként tűztük ki a gyermekek testi és lelki fejlesztését, a tanulók szorongásának csökkentését. Ezt a célt szolgálta egyrészt a Boldogóra, boldogiskola programja. Ez a program 10 hónapot ölelt fel. Mindegyik hónapnak más és más volt a témája.

 

Témák:

Hála

Optimizmus

Társas kapcsolatok ápolása

A jó cselekedetek gyakorlása

Célok kitűzése és elérése

Megküzdési startégiák

Apró örömök élvezete

A megbocsájtás gyakorlása

Testmozgás

Fenntartható boldogság

             

A témakörök feldolgozását a havonként kapott megvalósítási javaslatok segítették. Az alsós gyermekek számára a témakörök feldolgozása, befogadása nehéz volt.

A felsős csoport aktívan bekapcsolódott az anyagok feldolgozásába. Sok olyan technikát tanultak meg a tanulók a 10 hónap alatt, mely a lelki egészségük megőrzését segítik.

A testi egészség fejlesztését az első félév projektje szintén segítette, melynek témája az egészséges életmód volt. Minden tanórába igyekeztünk ezt a témát bevinni. Olvasmányokat dolgoztunk fel, ezek által többek között megismerkedtek a gyerekek a gyógynövényekkel, bőrük ápolásával.

Az egészségnap rendezvénye is ezt a célt szolgálta. Jógáztak, gyümölcssalátát készítettek, mentősök tartottak bemutatót és sportjátékokon vettek részt a gyerekek.

Kiemelt célunk volt még az idei tanévben a digitális kompetencia fejlesztése, szemléletformálás az internethasználattal kapcsolatban. Erről a témáról Szekeres Kornél úr tartott előadást. Erkölcstan órákon is visszatértünk erre a témára, az informatika órákon folyamatosan visszatérő téma volt a biztonságos internethasználatra való nevelés.

A környezettudatos életmódra nevelés egyik eszköze a kirándulások szervezése volt. Pl. Koloska- völgybe programot szerveztünk, melynek keretében a biztonságos tűzhasználatra is figyelmeztettük a tanulókat és a természetben való tartózkodás szabályait gyakoroltuk. A tanórákon belül a környezettudatos életmód visszatérő téma.

 

 

 

 

  1. Projektoktatás:

 

Már a második évben tanítjuk gyermekeinket projekt módszerrel. Mindegyik félévben két-két hónapot ölel fel a projekt módszer.

Az idei tanévben az egészséges életmód és a rovarok témakör szerepelt, mint projektoktatás.

A gyerekek szívesen veszik ezt az oktatási formát. Lehetőség van az adott témát több oldalról, sokoldalúbban, színesebben, változatosan körbejárni. Az általunk kiválasztott témát sok tantárgyba be lehet építeni (magyar irodalom, nyelvtan, technika, informatika, természetismeret, ének-zene).

 

  1. Tanórán kívüli tevékenységek:

 

A felsős tanulók Filharmónia előadásokon vettek részt. A gyerekeknek nagyon tetszettek ezek az előadások. Jövőre is szeretnénk ezt igénybe venni.

Az alsósok Pegazus Bábszínház három bábelőadását nézhették meg. Ezt is szeretnénk a jövőben folytatni.

Vaszary Galériában is jártak tanulóink.

A Koloska-völgybe kirándultunk a tanév végén. Itt egy finom ebéddel kedveskedtünk tanítványainknak. Sportvetélkedőt szerveztünk számukra.

Fövenyesen voltunk szintén a tanév végén vitorlázni.

Az idei tanévben is folytattuk a komplex szabadidős tevékenységek megszervezését péntek délutánonként. A gyerekeknek nyújtott tevékenységek változatosak voltak. Minden gyermek megtalálta a számára kedvező, érdekes tevékenységet. Egy- egy péntek délutánnak mindig más pedagógus volt a felelőse.

 

  1. Ifjúságvédelmi feladatok:

 

Az ifjúságvédelmi feladatokat ellátó kolléganő szoros kapcsolatot tart az osztályfőnökökkel. Havi rendszerességgel esetmegbeszéléseken vesz részt. Kirívó, sürgős esetben pedig telefonon él a jelzési kötelezettségével.

Az ifjúságvédelmi felelős beszámolója a következő:

 Kirívó ifjúságvédelmi problémáink az idén nem voltak. A gyermekvédelmi szakszolgálattal szoros kapcsolatban vagyunk. Azonnal telefonon vagy személyesen jelzünk a családgondozók felé a legkisebb veszély esetén.

Az idei tanévben igazolatlan hiányzásunk nem volt. Egy 8. osztályos tanulóra kellett odafigyelnünk hiányzások miatt, nehogy túl sok legyen neki, és így nem teljesíthetné az évet. Ebben a gyermekvédelmi szolgálat sok segítséget nyújtott.

Három diákunk  pszichológusi ellátásban részesült.

Minden diákunk minimum 50%-os étkezési kedvezményben részesült, mert mindannyian SNI-sek.

Diákjaink közül 2 fő hátrányos helyzetű, 1 fő nevelésbe vett, 2 fő RGYVK-ás, 3 fő tartós beteg.

A tartós betegből két fő kap diétás étkeztetést.

Az idei tanévben nem kellett felvennünk semmilyen ügyben a kapcsolatot a Gyámhivatallal.

A gyermekvédelmi központtal havi rendszerességgel esetmegbeszéléseket tartottunk azokról a gyermekekről, akik az ő ellátásukban részesülnek. Bármilyen probléma esetén telefonon tartottunk velük megbeszélést.

 

  1. Szülőkkel való kapcsolattartás:

 

A szülőkkel a gyógypedagógusok kapcsolata megfelelő, kiegyensúlyozott, harmonikus. Kis közösség révén mindenkivel személyesen tudjuk tartani a kapcsolatot. A telefonon történő megkeresés is gördülékeny. Bármikor elérhetnek bennünket a gondjaikkal. Próbálunk tanácsokat adni a szülőknek a felmerülő problémák megoldására.

 

  1. Szülői elégedettség mérése:

 

Az idei tanévben is gondot fordítottunk arra, hogy megismerjük a szülők véleményét intézményünkkel, nevelési-oktatási módszereinkkel, kínált programjainkkal kapcsolatban. A tanév végén ki is adtuk a szülői elégedettséget mérő kérdőívet. Ennek az értékelése a következő lett:

 

Szülői elégedettség iskolánkkal kapcsolatban

Iskolánkban 21 tanuló tanul. 20 szülőtől kaptuk vissza a kiadott felmérő lapot.

 

Igen

Részben

Nem

Ismeri-e az iskola célját és programját?

15

5

0

Elégedett-e az iskolai programokkal?

19

0

1

Elégedett-e az iskola beruházásával?

18

2

0

Elégedett-e gyermeke osztályának létszámával?

17

3

0

Elégedett-e gyermeke iskolai étkeztetésével?

16

4

0

Elégedett-e az iskola tisztaságával?

20

0

0

Elégedett-e gyermekéről való informálódás lehetőségeivel?

19

1

0

Elégedett-e gyermek tanáraival?

19

1

0

Elégedett-e az igazgatóval?

19

1

0

Elégedett-e az iskolatitkárral?

18

1

1

Elégedett-e a technikai dolgozókkal?

19

1

0

Elégedett-e az iskola nevelőmunkájával?

19

1

0

Elégedett-e az órán kívüli foglalkozásokkal?

18

2

0

Elégedett-e a tanárok fegyelmezési módszerével?

17

3

0

Úgy érzi, hogy gyermeke szereti az iskolát?

18

2

0

Úgy véli, hogy meghallgatják véleményét a gyermekét érintő kérdésekben?

19

1

0

Azt tapasztalja, hogy szívesen látják az iskolában?

19

1

0

Udvariasak, segítőkészek az iskolában a nem tanár dolgozók?

19

1

0

Az iskolában tanult értékek megegyeznek-e az otthoniakkal?

16

4

0

Továbbtanulás szempontjából eredményesnek gondolja az iskolát?

14

4

0

Általában elégedett az iskolával?

19

1

0

 

A szülőknek a legtöbb elégedetlensége az iskolai étkeztetéssel és a továbbtanulással van. Kevés lehetőségük van a diákoknak megfelelő intézményben tovább tanulniuk, nehezebb a kollégiumi ellátás biztosítása.

 

Mennyire elégedett Ön az iskolában folyó oktató-nevelő munka színvonalával?

 

A szülők nevelési-oktatási módszereinkkel elégedettek.

 

Rangsorolja az iskola legfontosabb feladatait! (az egyes a legfontosabb)

 

 

Milyennek látja Ön gyermeke iskolai közérzetét?

 

A gyerekek többsége jól érzi magát iskolánkban, ezt úgy gondoljuk, annak köszönhetjük, hogy családias, meghitt, otthonos, baráti a légkör. Változatos programokat kínálunk tanulóinknak, mindenki megtalálja számára a kedvezőt.

 

Milyennek tartja iskolánkban a tanárok fegyelmezési módszereit?

 

Örülünk annak, hogy a szülők következetesnek tartják nevelési módszereinket.

 

Hogyan tanul Ön megítélése szerint gyermeke?

 

Több esetben két bejegyzés is született. Volt olyan, aki nem válaszolt erre a kérdésre.

Örülünk neki, hogy a szülők nagy része tisztában van a gyereke képességeivel és azzal is, hogy mekkora szükség van a figyelemre és az otthoni tanulásnak is.

 

Mi határozza meg Ön szerint egy tantárgy szeretetét?

 

 

Több esetben több megjelölés is történt.

A szülők véleménye szerint a tantárgy szeretetét az érdeklődés dönti el.

Ezért fontos, hogy a tantárgyak témáit jól motiváljuk, és ehhez a projekt módszer lehetőséget ad.

 

 

Elegendőnek tartja-e Ön az iskolában gyermeke tudásának ellenőrzését, számonkérését?

 

 

Iskolánk ellenőrzési és számonkérési rendszerességét, módját a szülők elfogadják.

 

Megfelelő információja van-e az iskolai programokról, tevékenységekről?

igen

nem

19

1

 

Rendszeresen, részletesen tájékoztatjuk a szülőket az iskolai eseményekről fogadóórákon, szülői értekezleteken, üzenő füzeten keresztül, alsó tagozatban személyesen.

 

 

Jár-e Ön rendszeresen fogadóórákra, szülői értekezletekre?

 

 

Az iskola által szervezett péntek délutánonkénti komplex szabadidős foglalkozásokról kap-e kellő tájékoztatást?

igen

nem

16

3

 

Törekedni fogunk arra, hogy a szülők tájékoztatása 100%-an megvalósuljon.

Gyermeke szívesen vesz-e részt ezeken?

igen

nem

többnyire

16

0

4

 

A tanárok beszámolói azt tükrözik, hogy a péntek délutáni foglalkozások hasznosak, a gyermekek fejlődését segítik, és a gyermekek szeretik. A szülőktől is ez a visszajelzés érkezett, ezért továbbra is folytatjuk ezt a tevékenységet.

Az iskola tevékenységében tetszik: (szülők véleménye ez)

Versenyekre, pályázatokra való színvonalas felkészítés.

Gyermekek érdeklődési  köréhez megfelelőek a programok, fejlesztőek.

Sokszínű programok szervezése.

Családias környezet, figyelnek a gyerekekre.

Közvetlenek a tanárok, mindent meg lehet velük beszélni. Nagyon jó programokat csinálnak a gyerekeknek.

Az osztály alacsony létszáma, a gyermekenkénti személyes foglalkoztatás, az iskola nevelési programja.

Gazdag, jól szervezett programok.

Együtt a gyermekek megfelelő fejlődéséért igazgatónő, tanárnők, szülők közösen dolgoznak azért, hogy a gyerekekből a legtöbbet hozzák ki.

Az iskola tevékenységében nem tetszik: (szülői vélemények)

Kevés a szellőztetés a tantermekben. Gyakran csak parancsolnak a gyerekeknek és nem mondják: kérem, köszönöm, pedig a gyerekektől elvárják.

A terhelt gyermekek viselkedése, magatartása rossz hatással van a többiekre.

Mit változtatna meg az iskolában: (szülői vélemények)

Semmit, így jó.

Az iskola tevékenysége úgy jó, ahogy van.

Több hangsúlyt fektetnék a gyakorlati tudásra, mint az elméleti oktatásra.

Nehezebben kezelhető gyerekeket különválasztani a jobb képességűektől.

 

XI: A pedagógus-életpályamodellből adódó feladatok:

 

Iskolánkból három pedagógus jelentkezett minősítő eljárásra. Célunk a Pedagógus II. fokozat elnyerése. (Vaszily István, Szalainé Tóth Éva, Hajdúné Babos Katalin).

Egy munkatárs gyakornoki éveit tölti nálunk, ő is jelentkezett a minősítő vizsgára.

 

  1. Továbbképzéseken való részvétel:

 

  1. EFOP-3.2.3-17-es pályázaton, mint megvalósítók hárman vettünk részt. (Balázs Ágnes, Zsille Vanessa, Hajdúné Babos Katalin)
  2. A fejlesztő értékelés a pedagógiai gyakorlatban (Vaszily István)
  3. Infokommunikációs technológia alkalmazása a mindennapi pedagógiai gyakorlatban (Szalainé Tóth Éva, Juhos Anna)
  4. EFOP-3.2.4-14 „A pedagógusok digitális kompetenciájának megújítása. IKT eszközök rendszerszerű használata a tanulási-tanítási folyamatban- Alapozó továbbképzés” (Balázs Ágnes, Hajdúné Babos Katalin, Zsille Vanessa)
  5. Mentálhigiénés Alapképzés Pedagógusoknak (Litkey Eszter)
  6. A neuro- szenzomotoros szemléletű gyermekvizsgálatok interdiszciplinális modellje (Litkey Eszter)
  7. A gyermekek lelki egészségének támogatása – mit tehetünk pedagógusként? (Zsille Vanessa)

 

  1. Az intézményen belüli együttműködés:

 

A tantestületben nyugodt, kiegyensúlyozott volt a kapcsolat. Mindenki egy célért összefogva dolgozott. Az együttműködés zökkenőmentes, gördülékeny volt. Kis közösség révén mindent azonnal meg tudtunk beszélni. Segítettük egymás munkáját.